Atgal

Stiprybės ir vilties teikia emocinės pagalbos linijos


Teksto dydis:

© Google archyv.

© Google archyv.

Patiriami gyvenimo sunkumai, problemos dažnai palaužia žmogaus stiprybę. Dvejojant, kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje, nežinant, kaip toliau gyventi ir kokį žingsnį žengti, patariama neužsidaryti savyje ir savo skausme. Tokiais atvejais emociškai padėti pasiruošę, prie telefonų budintys, pagalbos linijų profesionalai ar specialiai apmokyti savanoriai.

Pagrindinis psichologinės ir emocinės pagalbos telefonu tikslas – suteikti emocinę pagalbą psichologiškai palaužtiems žmonėms, taip užkertant kelią netinkamiems jų sprendimams.

Tokios pagalbos poreikis mūsų šalyje yra neginčijamas. Remiantis Lietuvos emocinės paramos tarnybų asociacijos pateikiama statistika, 2015 m. pagalbos linijų savanoriai iš viso atsakė į 257 079 skambučius. Nustatyta, kad daugiau nei pusę iš jų sudaro besikreipiantys  į „Vaikų liniją“ – net 139 857 atsakyti skambučiai.

Pagalbos linijos – patikimos

Žinoma, sunkiai įvardytume skaičių, žmonių, kuriems emocinė parama būtina, tačiau į pagalbos linijas dėl vienų ar kitų priežasčių nėra kreipiamasi. Vieniems tai gali atrodyti nepatikima, kiti tokią pagalbą vadina bereikšme ir nereikalinga.

Prie kai kurių pagalbos linijų telefonų budi profesionalai, teikiantys psichologinę pagalbą, tačiau daugiausia pagalbos linijose yra dirbama savanoriavimo pagrindu. Konsultantai savanoriai yra atrenkami, specialiai apmokomi ir geba teikti kokybišką emocinę pagalbą prisiskambinusiems.

Tai patvirtina Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Sveikatos psichologijos katedros specialistai, atlikę telefoninės pagalbos kokybės tyrimą. Ištyrus 138 pokalbius „Jaunimo linijoje“ ir „Vaikų linijoje“, nustatyta, kad net 82 % perklausytų pokalbių buvo pavykę gerai, 15 % – pavykę vidutiniškai ir tik mažoji dalis 3 % pokalbių – nepavykę.

Emocinės pagalbos linijų sąrašas

Emocinė parama telefonu teikiama nemokamai. Pagalbos linijų kontaktai ir darbo laikas:

„Jaunimo linija“ (budi savanoriai konsultantai) – tel. nr. 8 800 28888; I – VII visą parą;

„Vaikų linija“ (budi savanoriai konsultantai, profesionalai) – tel. nr. 116 111; I – VII 11:00 – 21:00;

„Linija Doverija“ (parama teikiama rusų kalba, budi savanoriai konsultantai, pagalba paaugliams ir jaunimui) – tel. nr. 8 800 77277; II – VII 16:00 – 20:00;

„Pagalbos moterims linija“ (budi profesionalai, savanoriai konsultantai) – tel. nr. 8 800 66366; I – VII visą parą;

„Vilties linija“ (psichologinė/ emocinė pagalba, budi profesionalai, savanoriai konsultantai) – tel. nr. 116 123; I – VII visą parą;

„Dingusių žmonių šeimų paramos centras“ – tel. nr. 8 800 261 61; I – V 9:00 – 16:00.

Emocinė parama – prieinama ir internetu

Norintiems savo išgyvenimus, mintis išreikšti raštu, suteikiama galimybė kreiptis internetu. Tiesa, kol kas internetu dirbama ne taip operatyviai – atsakymo sulaukiama dviejų-trijų dienų laikotarpyje.

Rašyti galite:

„Vaikų linija“http://www.vaikulinija.lt;

„Jaunimo linija“http://www.jaunimolinija.lt/internetas;

„Vilties linija”http://paklausk.kpsc.lt/contact.php arba vilties.linija@gmail.com;

„Pagalbos moterims linija”pagalba@moteriai.lt;

Psichologinės konsultacijos internetu emigracijos paliestiems (profesionalūs psichologai) – http://www.psyvirtual.lt/; psyvirtual@psyvirtual.lt.

Parengė: Laura Barkauskaitė, VšĮ Kspic, RSV.

Atgal

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *