Vis dažniau girdime, kad socialinių paslaugų specialistai, kalbėdami apie senyvo amžiaus asmenų ar asmenų su negalia integraciją į visuomenę, pabrėžia asmeninio asistento paslaugų būtinumą. Iki šiol ši paslauga Lietuvoje nėra reglamentuota, kai tuo tarpu kaimyninių šalių patirtis byloja apie itin didelį tokios paslaugos poreikį ir efektyvų veiksmingumą. Tai paslauga, įgalinanti asmenis tapti savarankiškesniais, mažiau priklausomais nuo savo artimųjų ir drąsesniais dalyvaujant visuomeniniame gyvenime.
Kas tas asmeninis asistentas?
Asmeninis asistentas – tai daugiafunkcinis specialistas, savo klientui padedantis kompensuoti prarastus gebėjimus, trukdančius pilnavertei asmens savirealizacijai arba veikiančius jo kasdienį gyvenimą. Asmeninio asistento klientai gali būti visi, kam reikalinga pagalba dėl klausos ar regos sutrikimų, fizinės negalios, nepagydomų ligų ir t.t. Tai gali būti vaikai, suaugę, pagyvenę žmonės. Kitaip tariant, visi kam reikalinga kito žmogaus pagalba.
Nepaisant to, kad profesionalus asmeninis asistentas turėtų žinoti kaip bendrauti su skirtingus sutrikimus turinčiais klientais ir išmanyti darbo etiką, paslaugas ir teisės aktus susijusius su savo darbo specifika, jis taip pat turėtų pasižymėti ir tam tikromis asmeninėmis savybėmis, tokiomis kaip: patikimumas, lankstumas, kantrybė, empatija, pagarbumas, nuoširdumas, gebėjimas išklausyti ir nesmerkti.
Kokias paslaugas teikia asmeninis asistentas?
Asmeninis asistentas savo klientui gelbėja visose srityse, kuriose jam reikia pagalbos arba tiesiog norisi draugystės: maudymasis, apsirengimas, namų priežiūra, valgymas, apsipirkimas, pasivaikščiojimas, ekskursijos, kelionės, pomėgiai, lankymąsis įvairiose įstaigose, skaitymas, rašymas, medikamentų nupirkimas ir t.t. Trumpai tariant, asmeninis asistentas padeda užtikrinti savo klientui tiek kąsdienius, tiek visuomeninius poreikius. Tokiu būdu, asmeninio asistento klientas tampa drąsesnis ir ne taip stipriai priklausomas nuo šeimos narių, kurie irgi turi teisę gyventi savo pilnavertį gyvenimą: dirbti, sirgti ir atostogauti.
Jei manote, kad ir Jums ar Jūsų artimam žmogui yra reikalinga asmeninio asistento pagalba, kviečiame drąsiai kreiptis į mus el. paštu: info@kspic.lt arba skambinti informacijos telefonais: 8 645 49 444; (8 4) 621 1283; (8 4) 621 2664.