Europos Sąjungos fondai, logotipas Klaipėdos miesto savivaldybė, logotipas
Nuo gegužės 2 d. Individualios pagalbos poreikio klausimynas bus pildomas tik gyvai

Nuo gegužės 2 d. Individualios pagalbos poreikio klausimynas bus pildomas tik gyvai

Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra informuoja, kad nuo 2025 m. gegužės 2 d. Individualios pagalbos poreikio klausimynas bus pildomas tik gyvai, atvykus į Agentūros teritorinį skyrių. Ši tvarka padės geriau įvertinti asmens poreikius ir užtikrinti tikslesnį vertinimą. Tam tikrais atvejais išliks galimybė klausimyną pildyti nuotoliniu būdu.

Kodėl klausimynas bus pildomas gyvai?

Klausimynas yra svarbi negalios nustatymo proceso dalis – jį pildant surinkti balai turi įtakos nustatant dalyvumo lygį (suaugusiems), neįgalumo lygį (vaikams), individualios pagalbos išlaidų kompensacijos poreikį.

Pasak Agentūros direktoriaus pavaduotojos Jelenos Ivančenkos, gyvas bendravimas leidžia specialistams lengviau įvertinti, ar asmeniui viskas aišku, ar reikia papildomų paaiškinimų ar daugiau laiko. „Svarbiausia – kuo tiksliau įvertinti individualius poreikius. Klausimyno pildymas apima jautrias žmogaus gyvenimo sritis – nuo buities iki dalyvavimo visuomenėje, todėl labai svarbu užtikrinti pasitikėjimą ir abipusį supratimą tarp vertintojo ir kliento“, – sako J. Ivančenko.

Kada klausimynas gali būti pildomas nuotoliniu būdu?

Tam tikrais išimtiniais atvejais, kai atvykimas į Agentūrą yra labai sudėtingas ar neįmanomas, išlieka galimybė klausimyną pildyti nuotoliniu būdu – telefonu arba vaizdo skambučiu, užtikrinant realaus laiko vaizdo, garso ir teksto perdavimą. Tokie atvejai apima:

  • pakartotinį dalyvumo lygio vertinimą, kai ankstesnis lygis buvo 0–25 proc. ir asmuo negali atvykti dėl sveikatos,
  • vertinimą po skundo dėl ankstesnio sprendimo,
  • ekstremalią situaciją ar karantiną šalyje,
  • kai vertinimą inicijuoja institucija dėl užsienyje gyvenančio asmens.

Praktinė informacija gyventojams

Klausimyno pildymo laikas bus derinamas individualiai – po dokumentų pateikimo su asmeniu susisieks Agentūros darbuotojas, tačiau rekomenduojama dokumentus pateikti elektroniniu būdu, kad nereikėtų vykti į Agentūrą du kartus.

Elektroninio prašymo pateikimo būdai:

Norint pateikti popierinius dokumentus, juos galima atsiųsti registruotu paštu arba atnešti į artimiausią Agentūros teritorinį skyrių. Adresai skelbiami Agentūros internetinėje svetainėje: https://anta.lrv.lt/lt/struktura-ir-kontaktine-informacija/asmenu-aptarnavimas/.

Taip pat svarbu žinoti, kad pensinio amžiaus asmenims klausimyną pildo savivaldybių arba jų įgaliotų įstaigų socialiniai darbuotojai.

Dėl negalios nustatymo, individualios pagalbos, prieinamumo ar socialinio dalyvumo priemonių gyventojai kviečiami kreiptis į konsultavimo liniją:

Tel. +370 5 230 30 60

Skip to content